Left Jatka ostoksia
Tilauksesi

Korissasi ei ole tuotteita

Toimitus ja palautus

Toimitus- & palatuskäytäntö

Toimitamme vain virallisia ja aitoja lisenssituotteita.

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimimme isolta osin tavaroiden suoratoimitus periaatteella, VAIN Eurooppalaisten (EI IKINÄ esim. Kiinalaisten) tukkuliikkeiden ja yhteistyökumppaneidemme kanssa ja täten toimitamme ison osan tuotteistamme suoraan Euroopan varastoiltamme (Espanja, Ruotsi, Saksa, Itävalta, Hollanti, Viro, Liettua ja Unkari). Tällä tavalla pystymme tarjoamaan mahdollisimman laajan tuotevalikoiman kilpailukykyiseen hintaan asiakkaillemme. Käyttämällä vain Eurooppalaisia yhteistyökumppaneita varmistamme, että kaikki tuotteemme ovat EU-standardien mukaisia, eikä asiakkaamme joudu IKINÄ taistelemaan tullimaksujen kanssa.

Toimitamme tuotteita myös omasta Suomen varastostamme. Pyrimme kasvattamaan Suomen varaston valikoimaa mahdollisimman aktiivisesti.

Tilauksesi voidaan toimittaa useassa eri toimituksessa, koska meillä on useita varastoja ympäri Eurooppaa. Tämä tarkoittaa sitä, että tilaamistasi tuotteista osa saatetaan lähettää yhdeltä varastolta ja loput tuotteista toiselta varastolta. Pyrimme kuitenkin aina lähettämään tilauksen tuotteet mahdollisimman samanaikaisesti.

Kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, tähän kuluu aikaa keskimäärin 0-3 arkipäivää. Jos tilauksesi toimitetaan useassa eri osassa, saat niistä jokaisesta erillisen toimitusvahvistuksen. Toimitusvahvistuksessa näet paketin seurantatunnuksen, jolla voit seurata paketin matkaa logistiikkakumppaneidemme lähetysten seurantapalvelussa.

Toimituskulut

Tilauksesta veloitettavat toimituskulut ovat alle 50€ ostoksissa 6,90€ ja yli 50€ ostoksissa toimitus on aina ilmainen. Riippumatta itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) tai toimitustavasta.

Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla, kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla. Tuotesivulla on mainittu tarkempi toimitustapa (Matkahuolto, Posti, Postnord, UPS, TNT).

Paketti tulee noutaa noutopisteestä 7 vuorokauden kuluessa paketin saapumisesta.

Isossa osassa tuotteita on ilmoitettu toimitustapana GLS- Flex palvelu, joka mahdollistaa paketin ohjaamisen asiakkaan haluamaan Postin / Matkahuollon noutopisteelle tai Postin pakettiautomaattiin. GLS toimittaa asiakkaalle sähköpostiviestin noin 1-3 päivän kuluttua, kun toimitus on lähetetty varastolta. Sähköpostissa on linkki, jolla asiakas voi helposti tehdä haluamansa toimituspiste valinnan. Jos asiakas ei halua vaihtaa toimitustapaa tuossa vaiheessa, toimitetaan paketti lähimmälle Matkahuollon noutopisteelle.

Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 4 - 10 arkipäivää. Tarkempi tuotekohtainen toimitusaika on kerrottuna tuotesivulla. Meidän toimitusaikaamme lasketaan mukaan myös, tilauksen käsittelyaika.

Nopean toimituksen tuotteiden toimitusaika on 1-5 arkipäivää.

Kun tuotteet ovat lähteneet varastoltamme, siirtyy vastuu toimituksesta kuljetusyhtiölle, joka toimittaa tilauksen perille. Retkireppu ei voi antaa toimitustakuuta tuotteille, jotka ovat lähteneet varastoiltamme kuljetusyhtiön kuljetettavaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että toimituksen kokonaisaika voi olla harvinaisissa tapauksissa hieman normaalia pidempi, kuljetusyhtiön itse aiheuttaman viivästyksen vuoksi.

Jos toimituksessa tapahtuu jotain odottamatonta (onneksi tämä on todella harvinaista), esimerkiksi kuljetusyhtiön toimesta tai jostain muusta syystä, hoidamme asian nopeasti, vastuuta pakoilematta ja asiakkaan etua ajatellen. Emme viivyttele asian hoidossa.

Käsittelyaika

Tilaukset käsitellään 0-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta

Peruutusoikeus ja palautusehdot
Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 15 päivän kuluttua info@retkireppu.fi sähköpostiosoitteeseen tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi alla olevaan sähköpostiimme.

info@retkireppu.fi

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 15 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Mikäli palautettava tuote on virheetön ja vastaa tilausta, palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Jos tuote palautetaan valmistusvirheen, kuljetuksessa rikkoontumisen tai muun virheen takia, tällöin Retkireppu on vastuussa palautuskuluista.

Ehjän ja virheettömän tuotteen palautus on suoritettava seurantakoodin sisältämällä lähetyksellä, jonka palautuskustannukset asiakas on velvollinen hoitamaan. Toivommekin, että tutustut huolellisesti tuotteeseen, ennen ostopäästöstä. Asiakaspalvelumme antaa myös mielellään lisätietoja tuotteista. Palautus onnistuu Postin-Helposti koodilla, jonka toimitamme asiakkaalle. Palautusmaksu on 5,90-7,90 riippuen paketin koosta. Lähes aina, palautus onnistuu 5,90€ hinnalla. Palautuskustannus vähennetään asiakkaalle hyvitettävästä summasta. (Samelin, KIRA, Nesna Lobben, AIPI, TOKU, Omaking, Nordhale, Galvi-Linda, Seif- tuotteissa Postnord palautus).

HUOM. Samelin, KIRA, Nesna Lobben, TOKU, Omaking ja AIPI- brändien kengissä on aina ilmainen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Ei tarvitse sitten jossain tunturissa tai toimistolla jalat rakoilla kirota mielessään, että miksei se Retkireppu antanut ilmaiseksi vaihtaa näitä kenkiä sopivan kokoisiin.

Palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja asianmukaisesti takaisinlähetystä varten pakattuja.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat samalla maksutavalla, kuin maksoit tilauksen viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:
Retkireppu
13300 Hämeenlinna
Finland

Ennen palautusta, asiakkaan tulee ensin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme info@retkireppu.fi

Lunastamaton paketti

Paketin lunastamatta jättäminen ei ole sama asia, kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset 15€.

Palautusten- ja reklamaatioiden käsittely

Retkireppu vastaa kaikista mahdollisista reklamaatioiden ja palautusten käsittelyistä, ei tuotteen lähettäjä.

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua mielellään tilauksiin tai tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä:

info@retkireppu.fi tai Chat